Sunday, August 22, 2010

عظماء اسلموا

2 comments:

  1. Ramadan datang untuk menyelamatkan manusia sebagaimana yang disabdakan oleh baginda yang ertinya :awalnya adalah Rahmat pertengahannya adalah pengampunan dan Akhirnya pembebasan dari api neraka,maknanya segala dosa yang kita buat selama 11 bulan yang Allah akan menghapuskannya dengan datangnya bulan ini,dengan syarat kita taubat dan menyesal serta berazam tidak akan mengulangi dosa yang telah kita lakukan itu.
    para tetamu ramadan yang budiman,kedatangan ramadan supaya kita dapat mengendalikan hawanafsu kita bukan mengikut kehendaknya,tetapi melalui pengamatan saya kebanyakan diantara semasa puasa buka perut yang lapar dan bukan tekak yang dahaga,tetapi yang dahaga dan lapar adalah mata,sehingga jika kita pergi kebazar ramadan semua jenis warna-warni samaada minuman atau kueh -muih nak dibeli semua walaupun kita dapat merasai semua sehingga terjadi pembaziran.
    jadi sarankan cobalah renungkan dan hayati kedatangan Ramadan iaitu mengurangi PEMBAZIRAN dari segala aspek kehidupan kita.

    ReplyDelete
  2. اذا جاء رمضان فتحت ابواب الجنة وغلقت ابواب النار وصفدت الشياطين ،او كما قال رسول الله صلي الله عليه وسلم ولكن شياطين الإنس احرار حتي كأنه لا يجد مسجد اومصلي فيه الأولاد إلا جاؤا ليلعبوا فيهما وابوهم لا ينهون عن ذلك ، ولذلك ارجوا من هؤلاء احترام مساجد كبيت الله تعالي.

    ReplyDelete